Tunnet meidät kenties siivouksesta, leipälajistamme. Tekemisemme ei kuitenkaan ole vain kotisiivousta – pyrimme kohti siistimpää yhteiskuntaa luomalla parempia työpaikkoja sekä nostamalla siivousalan standardeja ja arvostusta. Toisinaan tämän tehtävän toteuttaminen vaatii äänenkäyttöä ja kannanottoja. Me kannamme ylpeänä tätä vastuuta.
Siivous on kumma juttu. Yhteiskuntamme pyörät pölyttyisivät paikalleen ilman sitä. Mikään ei toimisi. Sairaalat, koulut, kaupat, kirjastot, kotitaloudet, hoiva- ja päiväkodit – kaikki olisi yhtä sotkua, kirjaimellisesti. Silti siivoustyö ja sitä suorittavat sankarit jäävät usein varjoon, itsestäänselvyyksiksi.
Cleaners, we see you. 💙
Toteutimme tämän mainoskampanjan kertoaksemme siivousalalla työskenteleville ihmisille, että arvostamme heitä. Missiomme on mullistaa siivousala ja nostaa siivoustyön arvostus ja standardit tyystin uudelle tasolle.
Aloitimme kampanjan, joka antoi meille kaikille mahdollisuuden vaikuttaa ja auttaa ihmisiä sodan keskellä. Sekä siivoojamme että toimistotyöntekijämme antoivat panoksensa tärkeällä työllään – ja uskomattomat asiakkaat osallistuivat ostamalla kodin kertasiivouksia, joiden tuotoista lahjoitimme 100 % UNICEFille.
Tavoitteenamme oli lahjoittaa vähintään 15 000 € tukeaksemme lapsia ja perheitä sodan keskellä Ukrainassa sekä ympäri maailmaa. Kiitos ihanien ihmisten, lahjoitimme UNICEFille yhteensä 23 380 €. Olemme äärimmäisen kiitollisia kaikille, jotka osallistuivat kampanjaan ja mahdollistivat tämän lahjoituksen.
Kyllästyimme Freskalla syrjivään maahanmuuttoretoriikkaan. Meillä on töissä yli 1000 ihmistä yli 60 eri maasta. Koemme, että meillä on vastuu olla mukana keskustelussa maahanmuutosta, sillä kyseessä on oman porukan kokemukset hyväksynnästä ja turvallisuuden tunteesta.
Ostimme tämän mainospaikan kunnallisvaalien kynnyksellä erään puoleen toimiston edustalta. Kampanjan tavoitteena oli vähentää pelkoa ja vastareaktioita maahanmuuttoa kohtaan.
Koronaviruspandemian aikana terveydenhuollossa työskentelevät henkilöt saivat Freskan kotisiivouksen 50 % alennuksella. Näin osoitimme kiitollisuutemme terveydenhuollon sankareille ja varmistimme merkityksellisen työn jatkumisen pandemian aikana siivoojillemme.
Siivosimme 328:n terveydenhuollon ammattilaisen kotia pandemian aikana.
Siivouspalvelun tilaaminen vastuulliselta edistää tasa-arvoa. Se luo työpaikkoja, tilaisuuksia ja toimeentuloa monimuotoiselle ryhmälle ihmisiä.
Meillä on kahden miljoonan tunnin kokemus ammattisiivouksesta, joten usko pois: olemme kuulleet ne kaikki.
Suomen suosituimpana kotisiivousyrityksenä vastuumme on edustaa Freskan siivoojien ja asiakkaiden ääniä sekä puhua laajemmin koko kotisiivousalan puolesta. Kysyimme asiakkailtamme heidän arkielämän kokemuksiaan kotitalousvähennyksen vaikutuksista – ja ne ovat merkittävät.
Miksi kotitalousvähennyksellä on väliä
Hesari kirjoitti tärkeän jutun asiakastutkimuksestamme. Voit lukea jutun täällä.
Ihmiset ovat syy Freskan olemassaoloon – rakennamme Freskaa ihmisiä varten. People Storiesin myötä on aika kertoa ihmisille enemmän Freskalaisista; keitä he ovat, mistä he tulevat ja mistä he unelmoivat - haluamme kaikkien tietävän, kuinka upeista ja inspiroivista ihmisistä Freska on tehty. 💙
"Meillä on 12,150,980,462,223 kruunua öljyrahastossa, mutta meillä ei ole varaa huolehtia siivoojien oikeuksista?"
Norjassa valtaosa kotisiivouksista ostetaan pimeänä verottomasti. Harmaan talouden piirissä toimivien siivoojien työoloista, hyvinvoinnista ja ihmisoikeuksista ei pystytä huolehtimaan. Samalla Norja menettää suuren määrän verotuloja. Freska luo oikeita työpaikkoja taaten turvalliset työolosuhteet sekä hyvinvoinnin.
Ostimme Olson päärautatieasemalta mainospaikan, jossa halusimme herätellä norjalaisia siihen, kuinka vaarallista ja epäoikeudenmukaista on ostaa siivousta pimeänä.